Perth

18 januari 2016 - Lelystad, Nederland

Op 23 december  vertrokken we naar Perth. We reden langs Bunbury, en namen de tijd om het Dolphins Discovery Centre te bezoeken. Heel bijzonder, hier kun je in de zee dolfijnen zien, die ook heel dicht langs zwemmen. Een hele belevenis. We  hadden het geluk dat er 3 dolfijnen langskwamen.

Daarna was het tijd om om naar Perth te rijden. We namen de highway langs de kust en waren in de loop van de middag weer in Doubleview bij Walter, Elena en de kinderen. De bagage laadden we uit en we leverden de auto weer in.

In huize Koenders/Fioretti stond de kerstboom en brandde de kerstverlichting. Klaar voor de Kersdagen dus. Eerste Kerstdag aten we Tempura en proosten we met een glaasje sake. Heerlijk. Fijn om de feestdagen in Australie door te brengen.

In de laatste vakantieweken brachten we een bezoek aan Perth Zoo. Een mooie, lommerrijke dierentuin, waar kinderen en volwassenen van genoten.

We zijn naar het strand geweest en hebben heerlijk gezwommen.

Op oudejaarsdag zijn Walter, Jos en ik naar de tentoonstelling Treasures geweest. Interessant om hier ook een stuk Nederlandse geschiedenis terug te zien.

Op oudejaarsavond hebben ook wij oliebollen gebakken en monopoly gespeeld. Een mooie traditie.

Nieuwjaarsdag zijn we met zijn allen een prachtige wandeling gaan maken, even buiten Perth. De blackboy ridge trail wald. Een heerlijke wandeling waar we allemaal van hebben genoten. Massimo was erg enthousiast aan het klimmen.

Jos vierde zijn verjaardag op 2 januari voor het eerst in de zomer. Hij werd verrast met een taart met een kaarsje en "Lang zal hij leven" . Massimo was er vlug bij om het kaarsje uit te blazen. Als cadeau kreeg hij het kookboek van Jaimy Oliver: Every day superfood, waar hij later een heerlijke lasagne uit kookte.

's Avonds gingen we uit eten bij Clancy's fish bar, waar we genoten van een heerlijke visschotel en paella. Dit restaurant ligt aan het strand, een mooi uitzicht dus. Na het eten speelden de kinderen nog even in de playground en konden we genieten van een mooie zonsondergang.

Op  3 januari wilden we naar Aqua, het aquarium van Perth. Het was er echter zo druk (zomervakantie in Australie) dat we besloten het bij een picknick te houden en een andere keer te gaan. Dat werd de volgende dag. 's Avonds hebben we Wie is de mol gekeken. Die willen we, uiteraard, weer volgen.

Na het bezoek aan Aqua gingen we met Walter en Luca naar Kings Park, een prachtig park in Perth CPD. We hebben heerlijk gewandeld en beklommen de DNA tower.

Later in de week zijn we naar het Western Australia Museum geweest voor de tentoonstelling Waracurna. Een tentoonstelling met werk van vnl. aboriginal vrouwen. Interessant, ook de verhalen die erbij verteld werden.

Een paar dagen later zijn we naar Mundaring Wier geweest, een stuwdam. Ook hier hebben we heerlijk gewandeld en later geluncht in de tuin van het hotel/restaurant.

We kunnen nog veel meer vertellen over deze laatste weken: de bezoekjes met de (een of beide) kinderen aan de playground, het heerlijke eten bij Walter en Elena (Jos bakte vaak het brood in de broodbakmachine),de spelletjes (Massimo en Jos met de trein), het (voor)lezen van veel boeken, het zingen van liedjes (Luca: hihihi/hahaha van ik zag twee beren broodjes smeren), het bad- en bedritueel, de vele knuffels, de kaartspelletjes 's avonds (we gaan het Italiaanse spel Scala quaranta ook thuis spelen), de spelletjes in de tuin(voetbal, stoepkrijt, ......), enz.

Voor ons zitten de 7 weken Australie er inmiddels op. Dit was het laatste reisverhaal. We hebben genoten en nemen alle ervaringen mee om nog een poosje na te genieten en de foto's te bekijken.

Het is wennen aan de winterse temperaturen, maar met een trui en de kachel aan moet dit lukken.

groetjes Jos en Willy