Busselton

22 december 2015 - Lelystad, Nederland

De laatste dagen van onze trip hadden we onze standplaats in Busselton. Onderweg van Margareth River naar Busselton stopten we bij Cape Naturaliste, een vuurtoren. De stijl van de vuurtoren is vergelijkbaar met die bij Cape Leeuwin. De vuurtoren van Cape Naturaliste staat op een duin en is dus minder hoog. Dat scheelde bij het beklimmen van de , nog originele, trap in de vuurtoren. We maakten nog een korte wandeling in de omgeving en lunchten hierna bij Bunkers Beach. Ook dit cafe lag prachtig op het eerste duin met uitzicht over de oceaan. Helaas konden we niet op het terras zitten vanwege de vele vliegen. Na de lunch liepen we nog even naar het strand. Deze ochtend was er een haai gespot op 40 m van het strand. Brr. Gelukkig zijn er op dit strand lifeguards, maar toch......

Hierna reden we naar Busselton waar we incheckten en er een rustige middag van maakten.

De laatste volledige dag bezochten we de Busselton Jetty, een pier van bijna twee kilometer lang, die nu gebruikt wordt door toeristen, vissers en duikers. Je kunt de op de pier lopen, maar ook met een treintje naar het eind van de pier. Aan het eind van de pier is het Busselton Discovery Centre. Hier kun je zes verdiepingen onder water en door grote ramen koraal (dit had zich ontwikkeld op de pierpalen) veel vissoorten bewonderen. Speciaal was dat er, door de oceaanstromingen en de ligging, topische en koudwatervissoorten te zien zijn.