Margareth river

21 december 2015 - Lelystad, Nederland

De volgende stop was Margareth river. Onderweg maakten we een stop bij de Cape Leeuwin vuurtoren op het meest zuidwestelijke punt van Australie. Waar de Indische en de Zuidelijke Oceaan elkaar tegenkomen. Een zeer interessante rondleiding en beklimming van de vuurtoren gaven een beeld van de omstandigheden waarin de vuurtoren was gebouwd en hoe de mensen er leefden.

We maakten ook een stop bij Hamelin Bay, waar we een grote stingray (rog) in het water spotten.

In Margareth river bezochten we een farmer market en dronken koffie in de naastgelegen organic garden. De worteltaart smaakte verrukkelijk. 's Middags bezochten we de Lake Cave, een van de grotten in deze streek. 326 Treden naar beneden (en dus weer omhoog). De stalagmieten en stalactieten hebben een prachtige witachtige kleur en weerspiegelen in het water.

De volgende dag deden wwe een wijntour door Bushtucker tours. Als je in Margareth river bent moet je zeker een of meer wineries bezoeken en een wijntour is een prima manier om dit te doen. We werden door Linda opgehaald, de tour was volgeboekt. Er waren mensen uit Nieuw-Zeeland, Australie, Rusland, Litouwen en Nederland, een internationaal gezelschap dus. Linda vertelde veel over de omgeving, wat er deze dag op het programma stond, de wijnen (hoe te proeven; als je de wijn niet lekker vindt dan zeg je: dit is not in my palet", ). We bezochten drie winery's, een distilleerderij, een cheesefarm, een olijfolie/azijnfarm en een brewery. Linda verzorgde een heerlijke bushlunch (kip-, kangoeroe-, en krokodillenvlees, heerlijk brood, salades, tapenades, enz...)

Na het avondeten gingen we op onze laatste avond in Margareth River naar Prevelly Beach (surfers point) om de zonsondergang te bekijken. We waren niet de enigen die dit idee hadden. Meerdere mensen hadden zich al geinstalleerd met een wijntje, hapje om de zonsondergang te bekijken. In de oceaan waren een aantel surfers. De zonsondergang was prachtig.

Groetjes

Jos en Willy