De eerste dagen

29 november 2015 - Doubleview, Australië

Dinsdag waren we vroeg op Schiphol. Op aanraden van Steven waren we vroeg vertrokken en in no time op Schiphol. We hadden thuis al ingecheckt  en de boardingpassen geprint, zodat alleen de bagage moest worden afgeleverd en we nog genoeg tijd hadden om een lekker bakkie met iets lekkers te "doen" met Judith. Dit lijkt een traditie te worden. We gingen op tijd door de douane, uitgezwaaid door Judith. Het boarden begon pas laat, waardoor de eerste vlucht te laat vertrok. De verzorging door de crew van Singapore airlines was weer prima. Onderweg een (of meer) films gekeken, muziek geluisterd en gelezen. De Libelles kwamen goed van pas, Floor!

Op Changi (vliegveld Singapore) kwamen we in terminal 3 aan, daar was ook het vertrek van de vlucht naar Perth. Dus deze keer een kleine wandeling en genoeg tijd voor de overstap. Helaas geen tijd voor een fruitsapje. Ook deze vlucht verliep prima, het landen naar Perth wat onrustig (er stond veel eind). Douane en bagagecheck verliepen deze keer supersnel. Willy moest wel haar paspoort opnieuw laten scannen (leek wel  border security). De bagagecontrole ging razendsnel. We hoefden de koffers deze keer niet open te maken. We hadden keurig aangegeven wat we meehadden aan etenswaren (kaas, chips, kruidnoten, borrelnootjes,.....) enz.

Het aankomstcomite Walter en Massimo liet nog even op zich wachten. Buiten het vliegveld waren nog diverse werkzaamheden die Massimo interesseerden. Elena en Luca wachtten thuis in Doubleview op ons.

De eerste dagen hebben we vooral uitgerust en zijn we geacclimatiseerd. Er is een tijdverschil van 7 uur met Nederland. Ook aan het weer moeten we even wennen. Het is lente, heerlijk zonnig weer en zo'n 30 gr. De wind maakt het aangenaam.

We hebben de afgelopen dagen vooral genoten van Walter, Elena, Massimo en Luca, zijn naar het strand geweest (prachtig!!) en hebben de eerste flat whites gedronken (cappuccino zonder cacao. Cacao is hier meestal gesuikerd). 's Avonds een spelletje gin rummy. Jos is inmiddels "gebombardeerd"  tot broodmaker. Heerlijk vers brood uit de broodmachine.

Vandaag zijn we naar het sinterklaasfeest van de Nederlandse school geweest. Een leuke ervaring om Sint (op een wit paard) en zijn pieten hier in Perth te zien verschijnen. De kinderen vonden het prachtig. Er werden sinterklaasliedjes gezongen, de kinderen lieten een dansje zien aan de sint dat thuis was geoefend. Wij zijn er gisteren flink mee bezig geweest met de jongens. Ook hadden ze een pietenmuts op.

Nu zijn we heerlijk aan het chillen, tijd om het eerste reisverhaal te schrijven en wat foto's te sturen.

Wordt vervolgd

groetjes

Jos en Willy

1. Floor en Ger:
    29 november 2015
    Ook van ons de hartelijke groeten aan Walter en Elena. Het ziet er allemaal heel leuk uit, en vooral die zon!
  2. Joke:
    30 november 2015
    Heerlijk om je kinderen en kleinkinderen zo dichtbij te hebben. En dan ook nog mooi weer.
    Wat zal Sinterklaas het warm hebben in zijn pak.
    Lekker doorgaan met genieten luitjes.
  3. Remco en Davinia:
    1 december 2015
    Hey oom en tante!

Geniet van jullie tijd daar en doe de groetjes aan neef en aanhang! ;-)

We zullen jullie blog blijven volgen.

liefs,
    Davinia en Remco
  4. Gerda naezer:
    1 december 2015
    Fijn dat alles zo goed verlopen is,groet ze allemaal van mij en geniet van ze en van de verdere vakantie
  5. Cees:
    6 december 2015
    Fijn dat alles zo lekker gladjes verloopt. Geniet van jullie samenzijn.