Albany

14 december 2015 - Albany, Australië

De afgelopen week hebben we genoten van een heerlijke vakantieweek  met Walter, Elena, Massimo en Luca in Esperance. Het reisverslag hiervan volgt later. (we hadden geen WiFi).

Gisteren zijn Walter, Elena en kids via Hiden (Wade Rock) weer vertrokken naar Perth. Na Ravensthorp vervolgden wij onze weg naar Albany, waar we 2 nachten in een chalet zullen verblijven en reden Walter en co richting Hiden (wave rock ). De camping in Albany  ligt vlak bij het strand en na aankomst hebben we (eerst de spullen in het chalet gezet) een heerlijke wandeling gemaakt naar emu point. Na een heerlijke nachtrust hebben we vandaag her Torndirrup National Park bezocht.  Natural Bridge, Blowholes (de golven maken het geluid van een scheepstoeter als ze de rotswanden bereiken), Salmon holes (prachtige baai waar zalmen rust vinden en zich verstoppen voor haaien). Frenchman bay, een prachtig strand waar we hebben gepicknickt. Op de terugweg hebben we een kijkje genomen bij het windpark van Albany. Hier staan 18 windmolens die 80% van de elektriciteit van Albany voor hun rekening nemen. Hier ook weer prachtige vergezichten, . Op de terugweg hebben we in Albany nog wat foto's  gemaakt van de historische gebouwen in de stad. Hierna nog even naar emu point waar we het geluk hadden pelikanen te spotten. Weer terug op de camping hebben we heerlijk gebarbecued. Morgen vertrekken we naar Walpole, waar we 3 nachten zullen blijven.

1. Gerda naezer:
    14 december 2015
    Hoi Willy en Jos,ben blij dat jullie het naar zin hebben. Het duizelt me van al die namen,ik zie jullie vakantieweek met de kids tegemoet.
    Liefs Gerda