Esperance

13 december 2015 - Doubleview, Australië

Op 5 december vertrokken we met 2 auto's richting Esperance. De eerste dag reisden we naar Hiden waar we een nacht zouden blijven en tegelijkertijd  Wave Rock konden bekijken. Het weer was wel bijzonder. Gedurende de reis  zakte de temperatuur  en rond de middag was het 12 gr. Frisser zouden we het overdag (en ook 's nachts) niet krijgen. In Hyden was er een stroomstoring waardoor we niet in het geboekte  chalet overnachten maar twee cabins  kregen toegewezen op loopafstand van Wave Rock. Niet verkeerd dus. Bij Wave Rock kun je goed zien wat zand, wind en erosie met rotsen kunnen doen. Indrukwekkend. Massimo vond de Big Rock ook geweldig.

De dag erna reisden we naar Esperance. Het verblijf deze week was een huis met alles "erop en eraan". Bijna alle ochtenden maakten we met Walter, Massimo een playground/koffierondje. We hebben heerlijke cappuccino  gedronken en ook heerlijke taartjes geproefd. Het was soms moeilijk kiezen.

Esperance heeft prachtige stranden en je kunt er heerlijk wandelen.

Een "Must do" is National park Cape Le Grand. Hier zijn we 2 keer geweest. Onderweg naar Lucky Bay zagen we schade door de bosbranden in november aangericht. Kilometers lang. Dan realiseer je je enigszins wat de bosbranden kunnen aanrichten. De eerste keer naar Lucky Bay waar je op het strand Wallabies kunt tegenkomen en ze kunt benaderen of zelfs aanraken. De tweede keer hebben Walter en Elena ons bij Lucky bay afgezet en zijn zij nar Twistle cove gereden waar zij een poosje op het strand hebben vertoefd. Wij hebben een prachtige wandeling gemaakt van Lucky bay naar Twistle Cove. Onderweg kwamen we een kangoeroegezin tegen.

We hebben ook nog met zijn allen een wandeling gemaakt langs de kust over rotsen. Een uitdaging met de wandelwagen.  Massimo vond het prachtig om over de rotsen te lopen en de trappen te beklimmen. De dag hebben we afgesloten met een diner bij restaurant Loose Goose. Willy heeft daar Yummy Gummi gegeten, haaien vlees.  Het smaakte prima. Een stevig soort witvis.

Na een week zat de gezamenlijke vakantie er weer op en reden Walter, Elena en kids weer naar Hyden/Perth. Wij begonnen onze tour. Het eerste stuk reden we gezamenlijk en na de lunch in Rustlers steakhouse scheidden de wegen zich.

Groetjes

Jos en Willy